HTML

HTML

websas.hu


Kovax skype: kovaxur

Pavel skype: pavelkorcsagin

msn status My location on TeamSpeak
Cylex Silver Díj

Devportal

Nincs megjeleníthető elem

WebLabor

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

Kommentek

  • Pavel Korcsagin: @fiúk csángók vagytok?: Köszönjük a tartalmas hozzászólást! Így sok év távlatából is akadnak még b... (2015.09.25. 10:46) Cukor és tömény kénsav
  • blah blah: tudom iszonyú régi hozzászólás, de csak nem hagyhatom így a cukrok nem igazán nemzetközi fogalmak,... (2015.06.17. 00:03) Cukor és tömény kénsav
  • szvsz: Szerintem ezeket olyanok találják ki, akik max. a buszmegállóig mennek gyalog. Oda kell tennei őke... (2015.05.22. 14:33) Magyar élelmiszercsomagok
  • Sparhelt: @Rowen: Meleg főétel kell? Lőjön magának valamit. :-) (2015.03.02. 07:34) Magyar élelmiszercsomagok
  • DragovichNikita: @Kovax: Ne, hogy bedőlj neki ez csalás! Pénzt akarnak ki huzzni belőled, be nem dőlj nekik ;). (2012.08.28. 14:06) Magyarított SPAM
  • hrgy: A videot eltavolitottak :-( (2012.05.10. 23:40) Cukor és tömény kénsav
  • Pavel Korcsagin: Szegény. :( Azt nem mondom, hogy át tudom érezni :W mert nem, de sajnálom. (nem őszintén) De a Bat... (2012.02.17. 18:43) Szopoda
  • Utolsó 20

COD 2 - Az álmok elsüllyedt szigete II.

2008.07.27. 18:53 | Pavel Korcsagin | 11 komment

Címkék: cod2

Nos, mint már az előbb volt szó róla, vannak kisebb(???)-nagyobb hiányosságok, hibák a cod2ben. Az egyik ilyen a fegyverpontosság. Az hidegen hagy, hogy a fegyverkarakterisztikák hibásak - ez propaganda is. De a működésükben "éreztem" zavart.

Volt, amikor az zavart, hogy csípőből hogyan tud ilyen pontos lövéseket leadni, amikor bárki kipróbálhatja, hogy nem is olyan könnyű csípőből bármit eltalálni. (Nemhiába találták ki az okos katonabácsik a célzást.) Máskor az zavart, hogy hogyan lehet egy fegyvernek akkora szórása, hogy öt lépésről csípőből hiába darálom, nem találom el (pedig a célkereszt rajta van).

Hamar észrevettem a két probléma hasonlóságát, és jó szokásomhoz híven először magamban kerestem a hibát. Hát a játékfejlesztők sem csak a hasukracsaptak és legyen így fölkiálltással hozzáadtak némi pontatlanságot! Akkor lássuk, hogyan gondolkoztak ők. Igen, ha célzunk a fegyverrel, akkor kisebb a lövedékek szétterülése, szórása, mint ha csípőből lövünk sorozatot. Tehát akkor a csípőből leadott lövéseknél megnöveljük azt a felületet, ahová a lövedékek véletlenszerűen becsapódnak. Vagyis a átéknak van igaza, és én vagyok a hülye (a körben, ahogy osztályfőnök mondaná ;) )

De akkor még nem sejtettem, hogy sántít a gondolatmenet. Tegnap jöttem rá. Az előbb vázolt gondolkodás helyesnek tűnhet, de nem az. (ha ilyet valaki szándékosan követ el, akkor csúsztat, ezt pedig csúsztatásnak nevezzük) Nem vettem figyelembe, hogy engem általában egylövéssel, puskával terítettek le, míg én általában sorozatlövő fegyverrel lőttem az ellenségre. Meg is világítom a következőkkel!

 

Ilyen szórást produkál egy fegyver célzás közben. Idáig semmi szokatlan. Ezt a találati pontosságot (ha a kör emberszélességű) még 100-150 méterről is tartania kellene (a lövésznek, míg a fegyvernek nagyjából 500méterig), a játékban ez nagyjából 50 méter (maximális lőtávolság).

 

 

 

A játékfejlesztők a következő ábrán látható módon végezték el a csípőből való tüzelés korrigálását - a lövedékek láthatóan nagyobb felületen csapódnak be, jobban széttartanak. Sajnos ez a széttartás a játékban a fegyverhibája, maga a karakterisztika romlik le, ha csípőből tüzelünk. Ki látott már egy olyan fegyvert, amely, ha nem vállból lőttek vele, akkor rosszabb pontosságú volt?

 

[pontosság: a fegyvernek az a tulajdonsága, hogy a lövedékek az irányzásnak megfelelően csapódnak be a céltárgyba]

Erre mondhatja bárki, hogy ha valaki csípőből végez lőgyakorlatot, akkor ugyanilyen szórt alakzatot kap (vörös pöttyök)! Csakhogy ott a hibákért nem a fegyver, hanem a lövész a felelős.

 

 

 

 

A csípőből való tüzeléskor nem a fegyver pontatlansága csökken, hanem a lövész válik ügyetlenebbé. Ide-oda billeg a kezében, oldalra forog, oldalra dől. A fegyver pontossága minden helyen ugyanaz, nem a fegyveren múlik, hogy hova mozdítjuk el a csövet.

 

 

 

Annak bizonyítására, hogy nem a lövész hibája jelenik meg a játékban, hanem a fegyver karakterisztikáját rontották le, álljon itt egy kép, amelyen jól vázolható a sörétespuska jellemző tulajdonsága. Sokszor fordul elő ugyanis az, hogy néhány lépésről sem visz be a fegyver találatot, holott a célkereszt fedi a célpontot. (a sörétespuskák valódi 30-35 méteres hatósugara többszörösen meghaladja a cod2-s sörétespuska karakterisztikáját) Jómagammal már számtalanszor megtörtént, hogy öt lépésről - a képen látható módon - kikerülték a sörétszemek az áldozatot. A "mátrix-gyerek" kikerüli a golyókat, én pedig meghalok...Ugyanezt MP-44-gyel is átéltem, akkor a távolságunk 0 volt, ugyanis összeütköztünk. Én belenyomtam a mellkasába a gépkarabély csövét, és rémülten láttam, hogy a három lövés egyike sem érte, kettő a hóna alatt, egy a válla fölött távozott...

A problémám kettőstermészetű, de nem én tévedtem. A fegyver mozgásából adódó pontatlanság csak - csípőből - célzott lövéseknél okoz gondot, tehát egyes lövéssel (puskával) elég valószínűtlen az azonnali halált okozó találat, az ember inkább csak megsebzi, vagy egyszerűen elhibázza a célpontot. Csípőből az ember nem "érzi" úgy a fegyver irányát, mélységét.

Sorozatlövésnél azonban ha keményen megfogja az ember a fegyvert (mint a játékban a karakter), akkor ki megy elég lőszer ahhoz, hogy lelőhesse az ellenséget - kis távolságból.

A bejegyzés trackback címe:

https://kundk.blog.hu/api/trackback/id/tr44588067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovax 2008.07.27. 19:53:01

ne legyünk szerények... ugyan akkora f*s mint a blog xD. De mondjuk azért kicsit izgalmasabb... Mondjuk kicsit beteges a falonátlógós lelövős dolog is... bár lehet igy akarták megoldani hogy a át lehessen lőni a falon... ki tudja.. a fegyverek meg abszolut modfüggőek, szóval kedvem szerint állítgathatom a pontosságukat.

Kovax 2008.07.27. 19:53:38

az uccsó képet te rajzoltad péjnttel?:D

Pavel Korcsagin 2008.07.28. 12:29:21

Pub mod (elméletileg) = alapbeállítások.

Az összes képet én rajzoltam péjnttel.

Pavel Korcsagin 2008.07.28. 12:30:47

Te is így szoktad....nem tuom mi bajod van vele. És sztem jó lett...nem nagy munka, de jópofán földobja a cikket.

reve 2 2008.07.28. 13:18:52

Nos ami az én megfigyelésem, a játékok közben.A csípőböl tüzelés. Nagyon jellemző, sőtt mondhatnám azt is, hogy csak így célszerü lőni az a Lee Enfield. Na azzal csak csípőlövéssel célszerü lőni, főleg, ha közelebb van az ellenfél. Azzal én célzott lövéssel találatot elérni, nagyon ritkán szoktam. És nem bennem van a hiba.
A soti, az engem ki szokott készíteni. Mikor én megpróbálom közelről lelőni a tagot, na az ugy ahogy sikerül. De mikor a tag egészen messziről kilő sotival, pl mikor én egy ablakból ugrok ki az első emeletröl, ő meg lazán csípőböl leszed, de még a közelében sem vagyok, na attol teljesen kisz vagyok.
Amúgy ezeket a " hibákat " sem tudják orvosolni a készítők. Mert, ha meg is csinálták rendesen, akkor is egy két pecs, vagy cfg állítás, és meg van oldva a probléma.
Ezellen nem tudunk védekezni. Legfejjjjjebbbb anyit, hogy nem jácccol.

Pavel Korcsagin 2008.07.28. 17:27:58

nem teljesen igaz, ugyanis a forrásfájlok jobb védelme minimálisa szűkíthetné a belepizkálást, amit a központi ellenőrzés tehetne teljessé (teszem azt, a teljes forrás-ellenőrzés, akinek nem egyezik a központilag kiadottal, az nem tud játszani)

Kovax 2008.07.28. 21:58:27

pub mod nem egyenlő aklapbeállítások. Azér azt megemlíteném, hogy a mi kicsi pici imádott PAM modunkban a ,,PUB" mod az 3 sorból áll: annyi az egész h kiirja h ,,Pum Mode" ozt joccakát, azt igyis ugyis át kell irni mer xar.
amugy a képek jók lettek;)

Kovax 2008.07.28. 22:01:19

az a baj h a mi gépeink nem bírnák... ott a cod4, sokkal jobb mint a 2, de még mindig tele hibákkal és már egy jobb gépen sem megy úgy mint cod2...

Kovax 2008.07.28. 22:01:56

ez a ,,mi gépeink" kicsit olyan terminátoros let :D

Pavel Korcsagin 2008.07.29. 12:12:28

kösz a képekért.

az meg egy üzleti fogás h nem bírnák a gépek. a windows már legkorábbi változataiban is utolérhető egy húzó progi: holdbéli táj, körülforgatható kamera, és egy kőtábla, amin a microsoft munkatársainak nevei mennek állandóan. mindig és mindenkor megy és húzza le a teljesítményt. a codban is utolérhető: fps-teljesítmény kapcsolat. a megjelenő képek számának nem szabadna kihatással lenni a játék fizikájára. mégis van h megvedd a legújabb vasat. tonnaszámra vannak a fölösleges és szándékos programrészek a termékekben, nagyságrendekkel kisebb teljesítményen is elfutnának a progik, ha nem az lenne a cél, hogy minél jobban lehúzzuk a kedves vásárlót. az, hogy mennyi hibája van egy játéknak, nem függ attól, hogy mennyire gépigényes. a fejlesztők igényessége itt a fontos.
süti beállítások módosítása